The purpose of the African Women in Cinema Blog is to provide a space to discuss diverse topics relating to African women in cinema--filmmakers, actors, producers, and all film professionals. The blog is a public forum of the Centre for the Study and Research of African Women in Cinema.

Le Blog sur les femmes africaines dans le cinéma est un espace pour l'échange d'informations concernant les réalisatrices, comédiennes, productrices, critiques et toutes professionnelles dans ce domaine. Ceci sert de forum public du Centre pour l'étude et la recherche des femmes africaines dans le cinémas.

ABOUT THE BLOGGER

My photo
Director/Directrice, Centre for the Study and Research of African Women in Cinema | Centre pour l'étude et la recherche des femmes africaines dans le cinéma

Translate

Search This Blog

19 March 2015

LAFF 2015 – Asmae El Moudir : A Blessed Friday | Mémoires Anachroniques ou le couscous du vendredi


Asmae El Moudir

A Blessed Friday | Mémoires Anachroniques ou le couscous du vendredi
Asmae El Moudir (Morocco-Maroc)

The filmmaker | La réalisatrice

[English]

Filmmaker and screenwriter Asmae El Moudir, very active on the Moroccan cinema scene, works non-stop with several diverse projects on her menu. She directs short films, clips, theatre plays, and documentary films and is also passionate about photography and film editing.

Excerpt from interview with Asmae El Moudir by Amina Barakat: 

Are there specific themes that you like to work on?

In fact, I do not have pre-determined subject matter. When I have a love for something I attempt to develop and recount the story in my own way. I have kept many memories from my childhood that I want to hone; those little things that were part of my surroundings when I visited my grandparents; I try to draw from these things. I focus a great deal on the treatment of the script, which gives me a particular relationship with ideas.

[Français]

Asmae El Moudir est l’une des réalisatrices et scénaristes les plus actives sur la scène cinématographique marocaine, elle travaille sans relâche, plusieurs créneaux font partie de son menu. Elle fait des courts-métrages, tourne des clips, réalise des pièces du théâtre et des documentaires, la photo et le montage font aussi partie de ses passions.

Extrait d’entretien avec Asmae El Moudir par Amina Barakat :

Est-ce qu’il y a des sujets spécifiques que vous aimez traiter ?

Au fait je n’ai pas un choix bien défini des thèmes, quand j’ai un coup de cœur pour quelque chose, j’essaie de broder sur, et raconter des histoires à ma façon. Dans ma mémoire je garde beaucoup de souvenirs, de mon enfance que je veux tirer au clair, des petites choses qui m’entouraient quand je vais chez mes grands parents ; j’essaie de tirer les choses en haut, je m’applique dans le traitement du scénario pour avoir un rapport singulier aux idées.

Synopsis

[English]
In 1999, between the past, present and future, Asmae a little 10 year-old girl, remembers fragments of her life, the life of her uncle Mezouk and the antiquated recollections of her country Morocco.
[Français]
En 1999, entre le passé, le présent et le futur, Asmae une petite fille de 10 ans se souvient des frayements de sa vie, de la vie de son oncle Mezouk et de la mémoire anachronique de son pays le Maroc.

Image: African Women in Cinema Blog

Poster | Affiche: pcmmo.org 

Link | Lien




No comments:

Post a Comment

Relevant comments are welcome - Les discussions constructives sont les bienvenues

Blog Archive